Even terug naar 2016. Na een paar jaar als consultant wilde ik niet meer vanaf de zijlijn adviseren maar het zelf doen. Mijn eerste CX rol begon ik vol enthousiasme, maar ik kwam er al snel achter hoe breed en soms ongrijpbaar CX kan zijn. Van cultuurveranderingen tot datagedreven inzichten, alles kwam op mijn bord. Ik werkte keihard, maar hoe hard ik ook ging, ik liep steeds vaker vast en raakte uitgeput.
Het voelde alsof ik overal tegelijkertijd moest zijn, met talloze projecten die allemaal even belangrijk leken. Ik herinner me de momenten waarop ik tot laat op kantoor zat en mijn to-do-lijst maar niet korter werd. Het kostte zoveel energie! Vooral de stakeholdermeetings waren soms slopend. Na een presentatie waarin ik mijn visie op CX deelde, zag ik hoe mijn adviezen niet landden – collega’s zagen CX nog steeds als een ‘nice-to-have’ in plaats van een noodzaak. Super frustrerend!
But I did it!
Toch heb ik er uiteindelijk een groot succes van gemaakt. Ik kreeg de kans om een team van vier mensen aan te nemen, leidde meer dan 100 collega’s op tot CX ambassadeurs en wist de NPS in drie jaar tijd te verhogen van 24 naar 37. Maar eerlijk? Het heeft me ontzettend veel energie gekost. Door de lange dagen en eindeloze vergaderingen voelde ik me vaak uitgeput en realiseerde ik me achteraf dat het allemaal sneller en makkelijker had gekund.
Absoluut. Met de juiste begeleiding en steun was ik sneller en met meer energie vooruitgekomen. Daarom wil ik CX professionals zoals jij helpen. Niet met een eenmalige training of een los project, maar met begeleiding die aansluit bij jouw unieke situatie en die meebeweegt met jouw organisatie. Zodat je niet dezelfde uitputtende fouten maakt als ik deed en daardoor sneller betere resultaten boekt. CX ís leuk, maar alleen als je niet voortdurend het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Dat is namelijk zonde van jouw tijd, energie en kost ook onnodig geld.
CX lijkt simpel, maar wordt al snel complex. CX professionals raken gemakkelijk verstrikt in talloze KPI’s, modellen en tools – terwijl het uiteindelijk draait om wat echt telt: de mens achter de klant.
Ik zie het keer op keer: iedereen wíl klantgericht werken, maar de praktijk zit vol obstakels. De dagelijkse realiteit maakt het moeilijk om écht impact te maken.
Mijn aanpak is anders. Ik help je om CX eenvoudiger en werkbaarder te maken, met de juiste balans tussen data en empathie. Zo zorgen we samen dat CX niet alleen een ambitie blijft, maar een succes wordt – voor jou, je organisatie en vooral voor jullie klanten.
Als ervaren CX coach met meer dan 10 jaar ervaring ben ik jouw sparringpartner en stok achter de deur. Ik heb in verschillende branches en landen succesvolle CX programma’s opgezet en ken de struggles én de oplossingen. Dit heb ik vanuit verschillende rollen mogen doen: CX specialist, CX (interim) manager, CX consultant en natuurlijk als coach. Daardoor heb ik zo’n beetje alle facetten van het vak gezien.
Met een Master in Consumentenpsychologie en talloze CX opleidingen combineer ik diepgaande theorie met hands-on praktijkervaring als CX expert. Ik daag je uit, stel kritische vragen, en geef je het vertrouwen om de volgende stappen te zetten. Samen zorgen we dat jouw CX programma meetbare impact heeft – zowel op cultuur en organisatie, als op business cases en KPI’s.
We verhogen samen de klanttevredenheid en realiseren echte bedrijfsimpact. En ja, ik heb natuurlijk een rugzak vol strategieën, frameworks en best practices om je daarbij te helpen. Lekker makkelijk!
Dé maandelijkse nieuwsbrief vol met inzichten, tips en strategieën om CX impactvoller te maken.
COPYRIGHT © 2025 De CX Praktijk | Template van Brand it Up