Waarom moet je mij hebben?

Even terug naar 2016. Na een paar jaar als consultant wilde ik niet meer vanaf de zijlijn adviseren maar het zelf doen. Mijn eerste CX rol begon ik vol enthousiasme, maar ik kwam er al snel achter hoe breed en soms ongrijpbaar CX kan zijn. Van cultuurveranderingen tot datagedreven inzichten, alles kwam op mijn bord. Ik werkte keihard, maar hoe hard ik ook ging, ik liep steeds vaker vast en raakte uitgeput.

Het voelde alsof ik overal tegelijkertijd moest zijn, met talloze projecten die allemaal even belangrijk leken. Ik herinner me de momenten waarop ik tot laat op kantoor zat en mijn to-do-lijst maar niet korter werd. Het kostte zoveel energie! Vooral de stakeholdermeetings waren soms slopend. Na een presentatie waarin ik mijn visie op CX deelde, zag ik hoe mijn adviezen niet landden – collega’s zagen CX nog steeds als een ‘nice-to-have’ in plaats van een noodzaak. Super frustrerend!

 

But I did it!

Toch heb ik er uiteindelijk een groot succes van gemaakt. Ik kreeg de kans om een team van vier mensen aan te nemen, leidde meer dan 100 collega’s op tot CX ambassadeurs en wist de NPS in drie jaar tijd te verhogen van 24 naar 37. Maar eerlijk? Het heeft me ontzettend veel energie gekost. Door de lange dagen en eindeloze vergaderingen voelde ik me vaak uitgeput en realiseerde ik me achteraf dat het allemaal sneller en makkelijker had gekund.

Kan het ook anders?

Absoluut. Met de juiste begeleiding en steun was ik sneller en met meer energie vooruitgekomen. Daarom wil ik CX professionals zoals jij helpen. Niet met een eenmalige training of een los project, maar met begeleiding die aansluit bij jouw unieke situatie en die meebeweegt met jouw organisatie. Zodat je niet dezelfde uitputtende fouten maakt als ik deed en daardoor sneller betere resultaten boekt. CX ís leuk, maar alleen als je niet voortdurend het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Dat is namelijk zonde van jouw tijd, energie en kost ook onnodig geld.

Hoe dan wel?

CX lijkt simpel, maar wordt al snel complex. CX professionals raken gemakkelijk verstrikt in talloze KPI’s, modellen en tools – terwijl het uiteindelijk draait om wat echt telt: de mens achter de klant.

Ik zie het keer op keer: iedereen wíl klantgericht werken, maar de praktijk zit vol obstakels. De dagelijkse realiteit maakt het moeilijk om écht impact te maken.

Mijn aanpak is anders. Ik help je om CX eenvoudiger en werkbaarder te maken, met de juiste balans tussen data en empathie. Zo zorgen we samen dat CX niet alleen een ambitie blijft, maar een succes wordt – voor jou, je organisatie en vooral voor jullie klanten.

Waarvoor moet je bij mij zijn?

ZEKER WEL

ABSOLUUT NIET

Ik help je graag!

Als ervaren CX coach met meer dan 10 jaar ervaring ben ik jouw sparringpartner en stok achter de deur. Ik heb in verschillende branches en landen succesvolle CX programma’s opgezet en ken de struggles én de oplossingen. Dit heb ik vanuit verschillende rollen mogen doen: CX specialist, CX (interim) manager, CX consultant en natuurlijk als coach. Daardoor heb ik zo’n beetje alle facetten van het vak gezien.

Met een Master in Consumentenpsychologie en talloze CX opleidingen combineer ik diepgaande theorie met hands-on praktijkervaring als CX expert. Ik daag je uit, stel kritische vragen, en geef je het vertrouwen om de volgende stappen te zetten. Samen zorgen we dat jouw CX programma meetbare impact heeft – zowel op cultuur en organisatie, als op business cases en KPI’s.

We verhogen samen de klanttevredenheid en realiseren echte bedrijfsimpact. En ja, ik heb natuurlijk een rugzak vol strategieën, frameworks en best practices om je daarbij te helpen. Lekker makkelijk!

FUN FACTS, GEWOON VOOR DE LEUK

  • Ik ben opgegroeid op een boerderij in Duitsland. Al van jongs af aan heb ik geleerd wat hard werken is: niet zeuren, gewoon doen wat je moet doen om resultaat te bereiken. Ook al heb je geen zin. Ook al is het +35 graden buiten. Ook al is het kerst. Maar ik heb óók gezien hoe fijn het is om je eigen baas te zijn. De vrijheid die het ondernemerschap biedt, vind ik heerlijk. Zo ben ik in 2023 samen met mijn man Harrie vier maanden op reis geweest, gewoon omdat het kon.
  • Ondanks dat ik al 16 jaar in Nederland woon en de meesten het niet eens doorhebben, ben ik van binnen nog steeds hartstikke Duits. Je kunt de Duitser wel uit Duitsland halen, maar niet andersom! Werk je met mij samen, dan merk je al snel dat deutsche Pünktlichkeit en Gründlichkeit diepgeworteld zijn. Ik ga goed op structuur en duidelijke afspraken en heb soms nét iets te veel respect voor hiërarchie. Jawohl, Herr Direktor!
  • Ik ben gek op Tony Chocolonely. Niet alleen om de smaak (die is inderdaad fantastisch), maar vooral om hoe ze met klanten omgaan en wat ze als merk uitstralen. CX Manager bij Tony Chocolonely was vroeger mijn droombaan! #chocoholic

Dit zeggen anderen over mij

"

"

"

Schrijf je in voor het

“CX Spreekuur”

Dé maandelijkse nieuwsbrief vol met inzichten, tips en strategieën om CX impactvoller te maken.